Respectvol en verbindend communiceren

Inhoud

Tijdens deze opleiding maken worden de deelnemers bewust van een aantal basisprincipes en basishoudingen die nodig zijn bij het respectvol en verbindend communiceren.

Volgende onderwerpen komen aan bod:

  • wat betekent respectvol gedrag en respectvolle communicatie?
  • je kan niet niet communiceren: elke vorm van communicatie heeft invloed
  • feiten verschillen van interpretaties: ieder heeft zijn waarheid
  • elke communicatie heeft een binnen- en buitenkant
  • communicatie is altijd dubbel: het hoé en het wàt
  • feedback geven en krijgen als belangrijke wisselwerking
  • de basiselementen van verbindende communicatie: het onderscheiden van een feit, je gevoel, je behoefte en een verzoek en hoe deze in dialoog te brengen met de andere
  • communicatieregels voor een constructieve dialoog in groep.

Praktisch

Opleidingstype
Incompany
Doelgroep
Medewerkers die meer willen weten en leren over respectvolle en verbindende communicatie
Duur
1 dag
Locatie
Incompany
Prijs
Op aanvraag
Subsidie
KMO-portefeuille
Attest
Attest van deelname
Hogervermeld opleidingstarief is een voorlopig tarief en is gebaseerd op de inschatting door het Federaal Planbureau (d.d. 6 september 2022) van de evolutie van het indexcijfer van de consumptieprijzen gedurende het laatste kwartaal van het jaar 2022. Wanneer blijkt dat de werkelijke index in januari 2023 afwijkt van de inschatting door het Federaal Planbureau (d.d. 6 september 2022), dan behoudt IDEWE het recht om de tarieven aan te passen aan de effectieve index conform de Codex Welzijn op het werk.