null Gratis ondersteuning voor zorgverleners en onderwijzend personeel

Gratis ondersteuning voor zorgverleners en onderwijzend personeel

- Gezonde werkomgeving | Stress en burn-out | Digitale tools | Corona

Expert Whitney Van den Brande

Onderzoeker

Onze e-tool StressBalancer is aangepast aan de uitzonderlijke omstandigheden van de coronacrisis

Om zorgverleners en onderwijzend personeel te ondersteunen tijdens de coronacrisis hebben we de e-tool StressBalancer uitgebreid met extra oefeningen, geïnspireerd op de dagdagelijkse praktijk en de specifieke uitdagingen van de coronacrisis. Werkgevers kunnen hen gratis toegang geven tot de aangepaste tool tot 30 juni.

De e-tool StressBalancer van IDEWE helpt werknemers om werkstressoren het hoofd te bieden. Zo leren ze om stress, uitputting en spanningen tussen mensen op het werk te voorkomen en hun persoonlijke weerbaarheid te versterken.

DOELGERICHTE TRAINING, OEFENINGEN EN TIPS

“StressBalancer is samengesteld om werknemers weerbaarder te maken tegen stress en uitputting”, zegt onderzoeker Whitney Van den Brande. “Dat gebeurt aan de hand van een online vragenlijst. Invullen duurt slechts enkele minuten. Vervolgens krijgen werknemers op basis van hun antwoorden een stressprofiel en een doelgerichte training met oefeningen en tips. Beschouw het als handvaten waarmee ze de stresserende werksituaties beter de baas kunnen.”

“Omdat zorgverleners en onderwijzend personeel door het coronavirus onder extra druk staan en met heel wat vragen en bezorgdheden geconfronteerd worden, hebben we StressBalancer voor deze doelgroepen aangepast. Met extra specifieke oefeningen kunnen we hen helpen om mentaal weerbaarder te worden. We geven hen bovendien praktische tips over hoe ze kunnen omgaan met herkenbare situaties.”

HOE GAAT HET IN ZIJN WERK?

StressBalancer bestaat uit drie stappen:

  1. Stress Barometer
  2. Mijn Stress Profiel
  3. Training

“De training omvat oefeningen om te leren omgaan met stresserende werksituaties, reflectie-oefeningen en ‘wat heb jij geleerd’-oefeningen. Zorgverleners krijgen na het invullen van de vragen tips aangeboden die hen op verschillende manieren leren om met herkenbare, stresserende werksituaties om te gaan. Op het einde van het e-learningtraject krijgen ze een individueel adviesrapport.”

StressBalancer helpt u als werkgever in uw opdracht om uw werknemers te beschermen tegen psychosociale risico’s op het werk. Stuur hen de link door en bezorg hen uw KBO-nummer. Dit nummer, samen met hun eigen INSZ-nummer, hebben ze nodig om zich in te schrijven. 

Uw werknemers zullen in de week nadat ze zich ingeschreven hebben een uitnodiging - met login - voor StressBalancer ontvangen.

De tool is gratis tot 30 juni 2021. U kunt er nadien voor kiezen om verder gebruik te maken van de betalende tool.

Contacteer uw regionaal IDEWE-kantoor voor meer informatie of mail naar stressbalancer@idewe.be.
 

Blijf altijd op de hoogte: schrijf u in op de IDEWE-nieuwsbrief

 

Met duiding van autonome experts, én in heldere taal!

Blijf mee met alle ontwikkelingen in welzijn & preventie

Ontvang als eerste updates rond wetswijzigingen